жовтня 17, 2013
Сьогодні ми гралися казочку “Рукавичка”. Я вже заморочилась її читати. На мамських блогах є вже казкові фестивалі, куди мами з усіх усюд розповідають і показують, як гралися вони зі своїми малюками. Є зведені сценарії і структура, от тільки дитячий характер не завжди готовий малювати сіру, а не синю мишу, ліпити хвіст, коли дуже хочеться відгризти вуха…Словом, виконувати заплановані мамою обов’язково навчальні завдання.Так само поводилася і Марічка. Складати рукавички у пари їй не бажалося, тому шпаргалку викинула і почалася справжня гра. Триватиме вона тиждень. 2 дня на казку + 1 день на кожну тваринку.
Тут зведене заняття “Рукавичка” і тваринки. Є шаблони пазлів, тексти віршиків, загадок, багатенько цікавих рухалок.
А ми гралися так.
З самого ранку до Марічки в гості прийшла рукавичка. Розповіла, що дуже поспішала, адже зима всже стукає у шибки, а вона – рукавичка – хоче познайомитися з нашою дівчинкою, аби зима не встигла заморозити маленькі ручки.
Знайшли ми 5 пар рукавичок (вовняних, шовкових, з водо відштовхуючих матеріалів), і все оберталося навколо них:
- «рукавичка з сюрпризом» : у кожну я сховала якусь дрібничку (браслет, стрічечку, маленьку коробочку, великий чудернацький ґудзик і т.п) – розвиток загальної і дрібної моторики. Марія по черзі виймала подарунки і ду-у-уже захоплено верещала. Можна сказати, що ця забава вдалася найкраще і викликала шалене задоволення у обох.
- «сушили рукавички»: взяли з балкону защіпки, через кухню натягли мотузку і вішали сушитись рукавички
- «пари»: намагалися скласти рукавички у пари, але вправа провалилася. Марічка навчальну і виховну мету проігнорувала. Ймовірно, у неї інше бачення ):
Якщо достаньої кількості рукавичок вдома не набереться, можна пари підбирати за картинкою.
Далі ми «програли» казку: кухонна рукавиця і персонажі, а вони завжди знайдуться у домі, де є дитина. Вовк, лисиця, мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка. Завдяки РЕАЛЬНІЙ грі Марія протягом дня казку вивчила і зрозуміло переказує її фразами.
Після сну гралися ще раз у казку, але вже пальчиковим комплектом.
Годували тваринок: підбирали кожній харч, повторювали, де хто живе, як звуться дитинчата. Проговорювали, що мишка сіра, прудка, маленька, лисичка – хитра, руда і т.п.
Творче завдання: ми взялися за аплікацію. На шаблон клеїли вату, а потім рукавичку розфарбовували. Марія клеїла мужньо, свідченням чого є плями клею на всіх досяжних елементах кухонних меблів. А результат потішив.
Ну, і протягом дня – віршики, загадки. На вулиці дивилися, у які рукавички вдягнені дітки. І які червоні ручки без рукавичок. Провели експеримент на собі: вирішили, шо коли холодно, треба обов’язково мати рукавички.